Mazo pārtikas ražotāju sadarbības un atpazīstamības veidošana vienotā tūrisma maršrutā Bauskas novadā
Bauskas novada pašvaldība (reģistrācijas Nr.90009116223), Sandra Icaka, Bauskas novada amatnieku, mājražotāju un mazo zemnieku atbalsta biedrība (reģistrācijas Nr.40008335198), Biedrība "Bauskas rajona lauku partnerība" (reģistrācijas Nr.40008097439), Ludmila Knoka, Otto Lodiņš, Iluta Straģe, Ieva Ozola, SIA “Lonnija” (reģistrācijas Nr. 43603079413)
Projekta mērķis ir atbalstīt Bauskas novada mazo pārtikas ražotāju atpazīstamību, sadarbību un produktu virzīšanu tirgū.
Raugoties no globālā pārtikas tirgus perspektīvas ir nacionāli radīti produkti, ko var definēt kā lokālus (piemēram, viss, kas izaudzēts,
pārstrādāts, ražots, tirgots un patērēts Latvijā – “no lauka līdz galdam” stratēģija). Arī valsts ietvaros joprojām ir aktuāli attīstīt lokālus
pārtikas tīklus kopienu (mazpilsētu, novadu) līmenī. Bauskas novadam jau ir pieredze sadarbības un zīmola “Ražots Bauskas novadā”
veidošanā.sadarbībā uzrunājot vairāk nekā 60 vietējos uzņēmējus.
Uzņēmējdarbībā arvien nozīmīgāka kļūst ieinteresēto pušu vadības pieeja, kas balstās uz ilgtspējīgu sadarbību starp uzņēmumu un tam
nozīmīgām ieinteresētām pusēm- klientiem, piegādātājiem, partneriem, vietējo kopienu un pat konkurentiem (Freeman, 2015). Problēma
rodas, ja fokuss tiek virzīts tikai -klients/pircējs un uzņēmuma produkts virzienā, kas neveicina zīmola attīstību, vietējās kopienas iesaisti,
bet visvairāk noturīgu atpazīstamību. Ne velti tiek uzsvērts, ka uzņēmuma panākumi ir atkarīgi no tā, cik veiksmīgi tā parvalda attiecības ar
visām ieinteresētajām pusēm (Freeman, 2022). Viena no efektīvākām pieejām ir ciešas sadarbības sekmēšana caur regulāru tīklošanos
un pasākumu sinhronu īstenošanu vienotā platformā. Šajā projektā tas tiks īstenots caur vienotu tūrisma maršrutu Bauskas novadā, kurā
tiks aktualizēts zīmols "Ražots Bauskas novadā", piedāvājot ieinteresētajām pusēm gan izzinošas meistarklases, gan vietējās kultūras
aktivitātes, gan produktus, apmeklējot Bauskas novadu. Šādi tiks stiprināts vietējais zīmols, kur vienā ietvārā atpazīstamu gūs mazais
ekonomikas dalībnieks lauksaimniecības un lauksaimniecības pārstrādes nozarēs, kas atsevišķi īstenojot savu darbību nesasniedz
plašāku mērķauditoriju. Tāpat tiks sekmēta lauku kopienu sociālekonomiskā noturība un vides ilgtspēja, īpaši izceļot bioloģisko produktu
nozīmību, kā arī sekmēta inovāciju attīstību uzņēmējdarbībā (NAP2027, Latvijas ilgtspējas attīstības stratēģija 2030).
Lai nodrošinātu produktu virzību ilgtermiņā projekta stratēģija tiks balstīta uz Helix pieeju, kur iesaistās dažādi sektori: privātais (gan
bioloģiskais, gan konvencionālais uzņēmējs), nevalstiskais (biedrība un partnerība), publiskais (Bauskas TIC) un universitāte (LBTU),
īstenojot aktīvu visu pušu iesaisti lēmumu pieņemšanas procesā, sekmējot kvalitatīvu un ilgtermiņa gastronomiskā tūrisma attīstību
Bauskas lauku teritorijās.
EUR 86 682.86
