Veiksmīgi īstenots Erasmus+ BIP projekts "Media Literacy for Future Leaders"
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes (LBTU) Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes (ESAF) Sociālo un humanitāro zinātņu institūts ir veiksmīgi noslēdzis Erasmus+ programmas jaukto intensīvo mācību mobilitātes (Blended Intensive Programme – BIP) projektu "Media Literacy for Future Leaders". Tā mērķis bija attīstīt studentu medijpratības pamatprasmes, lai veicinātu kritisku pieeju informācijai, spēju to analizēt, veidot kvalitatīvu saturu un efektīvi komunicēt mūsdienu digitalizētajā un starptautiskajā informācijas vidē.
Projektā tika īpaši akcentēta kritiskā domāšana un starpkultūru komunikācija, palīdzot topošajiem līderiem izprast informācijas aprites izaicinājumus un atpazīt dezinformāciju. Dalībnieki padziļināja prasmes mediju satura izstrādē un analīzē, ieguva izpratni par mākslīgā intelekta radītas informācijas specifiku, kā arī stiprināja starptautiskās sadarbības un tīklošanās prasmes.
Mācību procesā piedalījās studenti no LBTU, kā arī partneraugstskolām Vācijā, Igaunijā, Polijā un Ziemeļmaķedonijā – attiecīgi no Hochschule Offenburg, Estonian University of Life Sciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn un South East European University. Projektu vadīja starptautiska docētāju komanda, kurā bija pieci LBTU mācībspēki no Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes, kā arī vieslektori – profesore Edlira Palloši Diša no Ziemeļmaķedonijas, mediju zinātnes profesore Ursula Doliva un asociētā profesore Magdalena Šidlovska no Polijas.
Programmas norise aizsākās ar tiešsaistes ievadsemināru 31. martā, savukārt no 7. līdz 11. aprīlim dalībnieki pulcējās klātienē Jelgavā, kur intensīva studiju nedēļa ietvēra lekcijas, seminārus, praktiskās darbnīcas un kultūras programmu. Dalībnieki iepazina Jelgavas un Rīgas kultūrvēsturiskos objektus, kā arī apmeklēja Rundāles pili. Projekta noslēgumā, 25. aprīlī, studenti prezentēja savus darbus starptautiskajā konferencē "Students on Their Way to Science", apliecinot iegūtās zināšanas par medijpratību, informācijas uztveri un komunikāciju.
Studentu referāti bija daudzveidīgi – no viltus ziņu izplatības analīzes tehnoloģiju ietekmē līdz digitālās etiķetes normu nozīmei starpkultūru saziņā. Daži pētnieciski pētīja arī kritiskās domāšanas lomu mūsdienu informācijas pārbagātajā vidē, citi analizēja podkāstu veidošanas iespējas kā efektīvu mediju komunikācijas formu.
Studiju kursa noslēgumā dalībnieki saņēma vērtējumu, tādēļ kursā iegūtos kredītpunktus būs iespējams pielīdzināt līdzīga satura kursam savā universitātē. Šāda veida starptautiska studiju kursu programma piedāvā jauniešiem iespēju studēt kopā ar studentiem no citām Eiropas valstīm, dalīties pieredzē un iegūt jaunus iespaidus.
Studenti augstu novērtēja Jelgavā pavadīto nedēļu un iegūtās zināšanas, uzsverot gan akadēmisko pienesumu, gan personisko izaugsmi. Kā atzīmē viena no dalībniecēm: "Vēlos sirsnīgi pateikties par brīnišķīgo pieredzi jauktās intensīvās programmas laikā Latvijā. Tā bija neticami bagātinoša iespēja gan akadēmiski, gan personiski. Esmu patiesi pateicīga par iespēju piedalīties, satikt iedvesmojošus kolēģus un mācīties no izciliem profesoriem. Organizācija un viesmīlība visā programmā bija izcila. Es ļoti novērtēju visus pūliņus, kas tika ieguldīti, lai padarītu to par neaizmirstamu pieredzi."